lauantai 9. tammikuuta 2010

Pakkasia pidelly...


Paukkupakkanen ja Nerillä karvanajo
Onhan ollut kylmää, mutta se ei tunnu Neriä haittaavan, vaikka taitaa olla tytteli "karvanajolla". Kummalliseen aikaan pitää koiralta lähteä lähes kaikki karvat; Päälikarvojakin lähtee ihan silmittömästi, mutta vielä niitä näyttää koirassa riittävän. Sain vihdoin tehtyä Nerille fleece-pusakan, että saadaan koville pakkasille ulos jotain lämmikettä imurin kitaan kadonneiden karvojen tilalle.
Mua vähän nämä pakkaset ottaa päähän, kun sormet ja varpaat on jäässä. Täytyis hommata kunnon varusteet... Maanataina oli vapaapäivä ja olisi ollut tarkoitus mennä Nerin kanssa vetohiihtolenkille kaasulinjalle, mutta mä sairastuin sitten mahatautiin. Otti niin päähän, että melkein itketti, kun se oli ainoa pakkasen puolesta inhimillinen päivä tällä viikolla! :(

Toko jatkuu, ja hakutreenitkin huomenna
Huomenna jatkuu LeVeKin toko-treenit ja mä en ole tehnyt Nerin kanssa oikein mitään pariin viikkoon. Mulle tuli kiirus harjoitella Nerin kanssa edes vähän kontaktia. Otin sisällä peruskontaktin pitämistä, sivulletuloa, askelluksia ja noutokapulan pitämistä ja tuomista makkarapalkalla. Kontakti oli suht hyvä sisällä ja paikka sivullakin silloin tällöin... mutta se noutokapulan pito: se on aivan liian löysä. Neri pitää noutokapulaa suussaan, kuin se olisi joku haiseva, polttava, inhottava pötkö. Se pysyy juuri ja juuri Nerin hampaissa ja keikkuu puolelta toiselle Nerin liikkuessa. Miten ihmeessä mä saan sen otteen paremmaksi??? Enkä mä meinaa millään saada Neriä tajuamaan, että sen pitää tulla suoraan mun eteen, ja lähelle. Ja kun itseltä loppuu tietotaito, niin motivaatio laskee... ja pinna palaa!
Viime sunnuntaina jäi hakutreenitkin väliin pakkasen takia. Toivottavasti huomiseksi laskee alle -15 asteeseen, että päästään taas hakuilemaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti