lauantai 23. tammikuuta 2010

Ilmaisua

Rullareeni kotipihassa
Pari kertaa ollaan aiemmin harjoiteltu "rullan" tuomista sisällä ja kerran ulkona näytön kanssa.
Lassi näytti Nerille rullaa (eli kangaspötköä) ja meni 10 - 15 metrin päähän heilutellen sitä kädessään, lähetys "heppu"-käskyllä ja lopuksi näyttö. Toistettiin kolme kertaa eri paikoissa. Joka kerta Neri juoksi innoissaan Lassin luo, otti rullan ilman kehotusta suuhunsa. Ekalla kerralla se jäi Lassin luo hämillään pyörimään, kunnes mä huusin "tuo saijalle" ja siirryin samalla viitisen metriä sivusuunnassa. Neri toi rullan mulle käteen, tosin pienen edessä keimailun jälkeen, olisi kai halunnut pitää sen itsellään. Toisella kerralla Neri meinasi mun luokse palatessaan alkaa heitellä ja ravistella rullaa, niin mun piti taas hihkaista tuonti käsky ja päätin palkata Nerin nameilla rullan tuonnista. Kolmannella kerralla Neri tuli mun luokse hieman kiertäen, kun olin siirtynyt lähetyksen jälkeen umpihankeen tyrnipuiden katveeseen.
Näytöt meni myös komeasti. Laiton Nerin kiinni liinaan ja sanoin "näytä" ja sehän näytti. Lassi palkkasi leikkimällä patukalla.
Rullan pitämistä pitää parantaa ja saada rullan tuonti mulle oikein mielekkääksi ja nopeaksi, ettei Neri ala leikkiä sillä matkalla ja omimaan sitä mun eteen tultuaan.
Huomaan, että rullatreeni on Nerille mielekästä leikkiä, joten sitä voisi tehdä useamminkin, kunhan saisin noista miehekkeistä jonkun helpommin mun kaveriksi.
Iltalenkki pakkasessa
Illalla lenkillä vähän seuraamista ja askelluksia, ja meni hyvin kontaktissa... sen jälkeen, kun mä olin ensin vetänyt herneen nenään siitä, kun Neri paineli täydellä vauhdilla Vanattarantien yli, eikä pysähtynyt mun viereen (Neri oli mulla kevyenliikenteenväylällä vapaana, kun ketään muita ei näkynyt mailla halmeilla) Ja kun se huomasi, että mä hermostuin, ei tullut luokse vaan ravasi ympäriinsä eikä antanut kiinni. Tielläkin käväisi välillä. Prk... kun tolle koiralle ei saa yhtään hermostua, muuten se menee ihan lukkoon! Kun sain sen napattua kiinni, luin sille hieman lakia, ja se vaan nuoleskeli mun käsiä ja kiipesi syliin. Sen jälkeen se olikin mielin kielin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti