sunnuntai 7. helmikuuta 2010

Pulkanvetoharjoituksia

Sunnuntai-iltana Neri oli taas täynnä energiaa, joten otin pulkkavaljaat esiin ja kun Neri ei niiden näkemisestä osioittanut epämieltymyksen merkkejä, puettiin ne ylle. Mä vähän jo epäilin, että Neri ei kohta enää halua pulkkavaljaita päällensä, kun pulkanveto aisojen kera on sen verran "rajoittavaa" liikuntaa. Mutta hyvin Neri antoi viritellä aisat valjaisiin. Ensin haettiin yksi puukuorma ja päästettiin siitä heti vapaaksi. Sitten lähdettiin sivutielle harjoittelemaan sillä tavalla, että Nerillä oli valjaat ja niistä nauha mun kädessä ja mä vedin pulkkaa aisoista perässä. Näin mentiin parisataa metriä, joka jälkeen päästin Nerin valjaista vapaaksi juoksemaan. Tehtiin lenkkiä Neri vapaana ja minä pulkkaa vetäen. Takasin tullessa laitoin parinsadan metrin matkalle Nerille valjaat taas päälle ja aisat niihin kiinni. Pulkassa oli lumipaakku painona. Neri osasi jo tosi hienosti sovittaa vauhdin sopivaksi pulkan vetoon ja veti tasaisella kävelyvauhtisella ravilla. Mä sain rauhallisin mielin päästää jo jarruliinasta irti. Vähän se tuppasi kiilaamaa aina sinne reunaan missä mä kävelin, ja mun eteen. Äkkiä se kyllä huomasi, että ihan reunaan ei kannata mennä, kun pulkka alkoi liikkua epätasaisesti. Kotipihassa päästin heti valjaista vapaaksi juoksemaan ja heittelin Nerille letkunpätkää, kunnes se hävisi lumihankeen. Sitten sisälle lepäämään ja rentouttavaa silittelyä ja hierontaa.
Kohtaha sitä uskaltaa jo laittaa pieniä lapsia pulkan kyytiin ;o)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti