perjantai 5. helmikuuta 2010

Torstaina treenattiin taas pulkan vetoa. Tänään kuvaukset.

Hyvät kuvat \o/
Käytin tänään Nerin Eläinystäväsi Lääkärissä, ell Juha Kalliolla lonkka-, kyynärä- ja selkäkuvauksissa. Kaikki näytti hyvältä: "Lonkat ovat hyvärakenteiset ja tiiviit, samoin kyynärnivelet ovat normaalirakenteiset eikä niissä erotu nivelrikkomuutoksia. Tutkimustuloksen pitäisi olla erittäin hyvä: Lonkat A/A, Kyynärnivelet 0/0" Laitettiin Kennelliittoon lausuttavaksi. Eläinlääkärin mukaan, ihme jos muuttuvat Kennelliitossa. Selkä ja kaularanka olivat myös normaalit ja koira kaikin puolin perusterve ja "reipas kaveri". Selkälihakset oli aristavat, minkä mä olen itsekin kyllä huomannut. Johtuu varmaan näistä meidän vetoharrasteista. Täytyy alkaa vielä paremmin huoltamaan Nerin lihaksistoa. Olen mä sitä hieroskellut vetotreenien jälkeen ja juoksettanut vapaana verryttelyksi.
Neri käyttäytyi esimerkillisesti eläinlääkärillä ja antoi hyvää kuvaa hollanninpaimenkoirista! :-) Rauhoituksesta herättyään oli vähän pökkeröinen ja epäluuloinen toisia koiria kohtaan. Mä otin tuon meidän "pikkuisen sylikoiran" odotushuoneessa syliini retkottamaan, niin se tunsi olonsa turvalliseksi. Laskua maksaessa koira piti laittaa lattialle seisomaan ja huomasin yhtä äkkiä, että takapää oli kallistumassa toiseen suuntaan ja etupää toiseen; Koiraparkahan oli vielä ihan huppelissa! Kotona nukkui reporankana häkissään. Välillä kävi ulkona hoiperrellen pissalla, ja pitihän sen tietysti yrittää alkaa Hukin kanssa riehumaan, mutta se mun täyty kieltää, oli sen liikkuminen sen verran huteraa. Eihän se edes pystynyt juoksemaan suoraan.

Torstaina pulkan vetelyä ja puiden hakua
Oli tarkoitus mennä eilen Nerin kanssa Peltolammille hiihtelemään, mutta kun olin itse käynyt jo hiihtämässä melko pitkän lenkin ja tuli hiihdon jälkeinen vilu, niin ei enää huvittanu lähteä toiseen kertaan. Harjoiteltiin sitten vähän pulkan vetoa ja haettiin Nerin kanssa puita. Tyhjän puunkantokorin Neri veti hienosti ravaten puukatokselle ja pysyi käskystä paikallaa sillä aikaa, kun mä latasin korin. Puukuormalla vauhti olikin sitten liian vauhdikasta ja kori kierähti puineen päivineen hankeen mutkassa! :) Kaikki oli kyllä Hukin syytä, kun se lähti Nerin edellä juoksemaan, niin eihän Neri voinut millään hillitä itseensä. Koira takaisin ja kori jälleen kyytiin, ja päästiin vähän pitemmälle, ja taas kori kierähti pois kyydistä. Onneksi olin pakannut puut hyvin, joten ne eivät sentään levinneet hankeen, mitä nyt vähän lumeentuivat. Kun poistin puukorin, Neri painoi vauhdilla tyhjällä pulkalla kaarroksen, niin että pulkka lensi sladissa perässä. Siinä oli jo hepulin aineksia! Onneksi Neri pysähtyy heti käskystä.
Arttu halusi myös pulkan kyytiin, ja kyllähän Neri sitäkin veti vaikka mä epäilin, ettei se jaksais. Neri vaan meni tietysti suorinta tietä taloa kiertäessään, joten pulkka meni talon seinustoilla olleeseen hankeen kallelleen ja matka tyssäsi siihen. Eihän se vielä voi tietää, että pitäisi kiertää kaarteessa vähän kauempaa. Ei Neri tuosta pulkan vedosta niin kauheasti tykkää, kun siinä ei saa mennä Nerimäisen vauhdikkaasti, mutta ei se sitä sentään inhoakkaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti