sunnuntai 7. helmikuuta 2010

Hienosti haussa ja toko-hallissa

Maalimiehet löytyi haukkumatta
Hakutreenit oli taas Sääksjärvellä samassa tutussa paikassa. Ennen hakuvuoroaan Neri keräsi vähän kierroksia lumikenkälenkiltä palanneesta pariskunnasta ja niiden kahdesta lapinkoirasta: Jotain keskustelua siinä taisi koirien kesken olla, minä vaan en ymmärtänyt mistä aiheesta! :) Myös isännälle Neri vähän pöhisi, kun mies ojensi kättään sitä kohti. Haistamaan piti kuitenkin mennä uudelleen, vaikka vähän epäilytti.
Maalimiehiä otin vain kolme, koska piti vielä jaksaa hallissakin keskittyä. Kaksi ensimmäistä puolisaatolla palaten lähettämään keskilinjalta, ja viimeinen valmiina. Neri pysyi hienosti vapaana paikoillaan ja lähtee "heppu"-käskyllä niin upean reippaasti aina liikkeelle. Matkalla teki juostessaan joka kerta niitä hassuja korkeita hyppyjään. En tiedä onko niiden tarkoitus etsiä katseella, vai mahdollisesti "hätyyttää" maalimies esiin.
Ja heti halliin tokoilemaan
Kotona kerittiin vähän pyörähtää ja sitten kahdeksi hallille. Ihmeen vähän Neri rähisi ennen treenien alkamista ja keskittyminen oli aluksi suht hyvää, mutta melko pian se alkoi rakoilemaan. Nyt ei tosin toiset koirat kiinnostaneet, mutta hallin "nurmessa" oli jotain todella mielenkiintoisen hajuista. Oli kontakti sentään parempi, kuin pariin viime kertaan ulkotreeneissä. Seuraamisharjoituksia veti mun "suosikki" ohjaaja... en taaskaan oikein ymmärtänyt sen pointtia. Tehtiin paikalla seuraamista toinen koiranomistaja "peilinä", mutta ei se oikein toiminut. Sitten tämä ohjaaja tuli mun peiliksi, homma toimi vähän paremmin... ja mä sain taas "ystävällisiä" neuvoja: "Mihin jäi seuraa-käsky palkan jälkeen...?!"
Muutamia luoksetuloja otin ihan lyhyellä matkalla, heti kun pidensin vähän matkaa, Neri meni maahan! :(
Me ollaan jääty nyt pahasti tahkoamaan paikallaan tokossa, tai tultu itseasiassa takapakkia. Ei se juuri motivaatiota nosta, ja taitaa olla Nerin mielestäkin todella tylsää! Nyt täytyis keksiä jotain uutta. Ehkä meidän täytyisi tosiaan siirtyä sinne kilpailevien ryhmän puolelle, jolloin vaatimustaso olisi kovempi. Mulla vaan ei ittellä kantti kestä, kun toi kontakti on niin pe....stä, ja mä en kyllä välillä yhtään tiedä mitä mä teen tai mitä mun pitäisi tehdä!
Ulkona treenien jälkeen Neri käyttäytyi aikas hienosti: Toisia koiria kohtaan enemmän uteliaana, kuin provosoivana.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti