torstai 2. syyskuuta 2010

Tokoo ja agii

Tokot
Työn alla VOI-luokan liikkeet. Ja AVOja pitää myös pitää yllä, kun on nekin kokeet vielä edessä.
Nerillä on hieno tatsi seuraamisessa, etenkin kun tietää, että mulla on namia. Se onkin ollut enemmän ruuan perään nykyään ->helpompi motivoitava. Kontakti on alkanut pysyä liikkeellelähdöissä ja käännöksissäkin.
Kentällä otettiin tiistaina tunnaria, ohjaaja vei kapulat. Ensimmäisellä kerralla kolisteli hampaillaan useita kapuloita ja toi lopulta väärän -> lähetin uudelleen, jolloin toi oman. Toisella kerralla kolisteli taas paria kapulaa ensin hampaillaa ja toi sitten oman. Tähän lopetus.
Kotona aiemmin pojan viemänä toi ensin kaksi kertaa väärän ja sitten vasta oman. Liian tuttua hajua kai kaikissa kapuloissa.
Luoksetulon seisomaan pysäytyksen vaihdoin takaisin käsiliikkeeksi. Maahan pysäytystä kokeiltu pari kertaa - käsky sanallinen. Saisi olla nopeampi maahanmeno. Nyt menee matalana pari askelta.
Ruutuun menoa on harjoiteltu pävittäin kotipihassa ja alkaisikohan jo jotenkin olla hajulla paikasta. Tänään oli hauska tapaus ruutuun menossa: Neri lähti vauhdilla kohti ruutua ja yht'äkkiä pysähtyi, heittäytyi maahan ja alkoi nuolla pimpslooraansa! En viitsinyt komentaa! :) Ruudun loppujuttuja treenattu aika vähän ja Neri tulee melko vauhdilla ja ensin ohi. Kentälläkin ruutuunmeno ihan hyvä, mutta vielä ei päästy kokeilemaan ilman, että Neri näkee palkan viennin. Ja huomaan, että mulla on vaikeuksia hahmottaa kaukaa koiran asemaa ruudussa! :-/
Hyppynouto tuntuisi olevan hallussa, kuin myös metallinouto. Parannettavaa tietysti on!
Kaukoista seiso-maahan tarvii kokonaan uudelleenopetuksen, jotta ei tulisi liikkumista eteenpäin - Ei muuta, kuin nami käteen ja hissausta ylös ja alas, kunnes liike jää lihasmuistiin. Kaukoja ei ole vielä edes kokeiltu kauempaa.
Agiliito
Agitreenit siirtyi keskiviikolle, joten ei sitten päästy hakutreeneihin. Onneksi ensi viikolla liitely on niin myöhään, että keritään käydä ensin hakuilemassa. Se voiskin olla Nerille hyväksi tehdä jotain henkisesti väsyttävää ennen agitreenejä, niin jospa kierrokset olisi vähän alempana. Nyt alussa lihakset oikein vatkasi pidätellystä energiasta. Treenit meni oikein hienosti - Saatiin jopa yksi pikku rata puhtaasti läpi... jollei lasketa sitä pientä hetkeä, jolloin mä hetken mietin mihin seuraavaksi ja Neri kerkesi tehdä mun edessä yhden ympäri pyörähdyksen... Neri jatkoi heti rataa, kuin mun pelkästä ajatuksesta, kun mä muistin mihin seuraavaksi. Tuo koira on hiivatin taitava lukemaan mua! Voi kun mä vaan itse oppisin helpommin muistamaan radan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti