maanantai 10. tammikuuta 2011

Nyt se on varattu - leikkausaika

Se on sitten Nerin viimeinen juoksu lopuillaan
Nerin sterilisaatioleikkausaika on varattu - 17.helmikuuta. Hui, kun mahassa kiertää, kun ajattelen sitä leikkausta ja siitä toipumista! :-/ Mä pian jänistän.... Otettiin leikkaus helmikuun alun sijasta myöhemmäksi, niin keritään ennen sitä osallistumaan Hämeenlinnan valjakkohiihtokisoihin. Leikkauksen jälkeen kun menee reilu kuukausi, ennenkuin voi alkaa taas reippaita vetolenkkejä tekemään.
Nerin juoksun tärppipäivä/t meni jo mutta vielä se vuotaa. Toivottavsti kestää tälläkin kertaa vain sen pari viikkoa ja loppuu huomenna. Huki on ihan sekopäisenä, haukkuu louskuttaa tarhassa yötä päivää.

Useampana päivänä ollaan valjastettu Neri ja vedelty pulkkaa.
Eilen käveltiin Taivalpirtille 13 kilsaa ja Neri veti tavarat pulkassa. Tai mä kyllä otin välillä myötäisissä pulkkakyytiä - ja kyllä taas mentiin lujaa. Autotkaan ei meinannu päästä meistä ohi... etenkään kun välillä Neri veti keskellä tietä. Tie ei tosin ole kovin vilkasliikenteinen, mutta muutamia autoja tuli vastaan ja meni ohi. Neristä pulkan vetäminen sinänsä ei ole niin mukavaa, kuin vetohiihto, kun enimmäkseen joutuu menemään mun kävelyvauhtia. Mutta kun mä olen kyydissä, se näyttäisi olevan paljon kivempaa! :D

Tokoakin yritetty treenata, mutta kun mun motivaatio on taas kadoksissa! :( Mistä sitä sais tankattua?
Lauantaina pakattiin pulkkaan toko-vehkeet ja käveltiin "ruksan" parkkipaikalle, mutta siellä olikin pihassa lumityöt menossa ja lapsia leikki lumipenkoissa, niin ei viitsitty mennä sinne tokoilemaan. Mä olin siitä sitten niin pettynyt, että ärsytyskynnys ylittyi. Kotipihassa sitten koitin treenailla, mutta purin vaan ärtymystäni Neriin. Vähän kuitenkin ruutua ja tunnaria. Tunnarit meni hyvin, mutta ruutu ihan persiilleen. Neri menee taas aivan ruudun vasempaan reunaan, niin että välillä joku jalka saattaa olla ulkona ruudusta. Sama juttu tänään, kun töiden jälkeen yritin äkkiä ennen pimeäntuloa treenata ruutua pihassa. Tätä täytyis nyt päästä treenaamaan tiheämmin riittävän suurella alueella.
Seuraamisen kontaktiakin pitäisi alkaa parantamaan, ja yleensäkin kontaktinottoa kaikkien liikkeiden alussa. Ja stoppeja... ja kaikkia muitakin. Eilenkään ei sitten menty halliin treenaamaan - en viitsinyt viedä parhaita juoksupäiviään viettävää narttua kiusaamaan uroskoiria ja niiden omistajia. Argh, me ei koskaan päästä VOI-kelpoisksi, kun ei ole kehittäviä treenejä.
Tarvin toko-tuutorin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti