sunnuntai 10. lokakuuta 2010

IhQ agiliitoa

Keskiviikkona 6.10. Taas oli pari viikkoa väliä edellisistä agitreeneistä, joten mä olin pienesti varautunut häsellykseen. Mutta Neri yllätti mut - Ensimmäinen setti meni loistavasti. Neri oli mulla autossa odottamassa ja auton ovet+ikkunat suljettuina, joten ei kuullut eikä nähnyt toisten koirien treenejä. Koira seurasi hienosti ohjausta ja keskittyi tekemään esteet huolella. Pujottelu meni loppuun asti ohjaamatta, tosin mä olinkin oikealla puolella ja täytyi mun pysyä samalla tasolla koiran kanssa varmistamassa. Kontaktit täytyy vielä varmistaa namilla (joita Neri ei kylläkään kerkiä nousukontakteilta napsia) ja alastulokontaktit täytyisi vielä opettaa varmaksi, eli opettaa koira käskytä pysähtymään niille 2on2of. Nyt Neri vieläkin heittää perän kontaktilta kääntyen mua kohti, jos olen koiran takana. Eipähän meillä ole paljon ollut mahdollisuuksia näitä harjoitella, kun agitreenit on niin harvakseltaan :( eikä kentälle saa mennä omia aikojaan "tavalliset rivijäsenet"!
Tauolla Neri odotti vuoroaan kentän laidalla ja keräsi siinä kierroksia toisten koirien suorituksista. Toisella setillä Neri olikin jo niin kierroksilla, että "ohjautuminen" hieman kärsi. Esimerkiksi pujottelussa kiirehti liikaa ja oikaisi viimeisen kepin. Ja kun en voi täysin luottaa, että koira suorittaa pujottelun loppuun asti itsenäisesti, en voi kiiruhtaa koiran edelle ohjaamaan seuraavalle esteelle. Koiran nopeus todellakin lisää haastetta radalla liikkumiseen ja oikeaan paikkaan kerkeämiseen.
Tätyy jatkossa viedä koira suljettuun autoon välilläkin, kun se näin syksyllä onnistuu. Kesällä ei voinut, kun autossa on liian kuuma. Eipähän tässä enää monia treenejä kerkiä ennen talvea olemaankaan, eikä me osallistuta talven hallitreeneihin. Jätetään tämä hautumaan talveksi ja jatketaan taas ensi keväänä.
Laskeskelin, että me ollaan kesän aikana käyty nyt 14 kertaa Levekin kentällä treenaamassa, 8 alkeiskurssikertaa + pari kertaa Elinan kanssa Savitassujen esteillä. Eli yhteensä reilu parikymmentä treenikertaa - Mehän ollaan huippuja siihen nähden! :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti