perjantai 29. lokakuuta 2010

Agiliitelyt talvitauolle

Ihan hyvä, että jätettiin talveksi agility! Jospa tuo koira vähän rauhottuisi iän myötä ja hallinta paranisi kevääseen mennessä. Pari viimeistä kertaa on ollut yhtä häsellystä.
Keskiviikkona Nerin kierrokset taisi olla korkeammalla, kuin kertaakaan aiemmin. Se kyllä meni ohjauksen mukaan, mutta ei pysähtynyt hetkeksikään vaikken mä olis ohjannutkaan. Paikallaan oli vain, kun käskin maahan ja olin itse vieressä kyykyssä. Pöydällä se ei kestänyt sekuntiakaan, vaan pelkästään jalat hipaisi pöydän pintaa. Ohjaaja, ei mikään pieni mies, meni pöydän toiselle puolelle eteen pysäyttämään, mutta Neri hyppäsi aluksi Erkin käsien yli ja ohi. Sain karjua "täällä" jatkuvasti ja ääneni käheäksi, kun Neri meinasi kaiken aikaa karata esteille... ja karkasikin monta kertaa, hyppi mua vasten, kun pyysin sen luokse ja lopulta se tuli suu ammollaan mun käsivarteen, ei purrut, eikä mua yhtään sattunut takin läpi, mutta autoon koira passitettiin siitä hyvästä jäähylle. Toinen setti meni sitten vähän rauhallisemmin. Otin ennen radalle menoa seuraamista ja askelluksia, ja voi veljet miten mahtava ja intensiivinen kontakti koiralla oli. Mentiin jopa esteiden lomassa kontaktissa - Neriltä vaan pari vilkaisua esteisiin. Mutta kun "toko-hallinta" loppui, alkoi nytkiminen ja säntäily.
Ihan hyvin se sitten loppujen lopuksi meni, pöydällekkin osasi lopulta pysähtyä.
Edellinen agikerta pari viikkoa aiemmin ke 13.10. olikin se kerta, jolloin Neri ampaisi alkajaisiksi hätyyttelemään toista koiraa, joka seisoi juuri puomin alastulokontaktilla. Ja se lähti tietysti karkuun juoksemaan, kun toi "hirviö hyökkäs"! Toi juuri ottaa eniten päähän - Ei siinä mitään, jos sotketaan omat treenit ihan penkin alle, mutta kun mennään häiritsemään toisiakin. Se pistää mielen maahan! :-( Sillä kertaa mulla meni treenihalut siihen. Käytiin kerran sen jälkeen kentällä, mutta mä olin ärtytyt ja Neri ylikierroksilla, eikä se siten ollut yhtään kivaa!

Nyt me harjoitellaan talven aikana kotiläksynä hallintaa ja itsehillintää - molemmat! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti