lauantai 3. huhtikuuta 2010

Sadepuuhailua

Hiluja matolta mammalle
Ulkona inha keli ja Neri pyörii jaloissa! K: Mitä kivaa tekis koiran kanssa? V: Tarkkuusruutua :) No, ainakin harjoittelua. Esineiksi otin aluksi vähän isompia esineitä, kuten metallisen sokan, BGB-lukon ja jonkin nipsun, missä oli muovia ja metallia. Ensin annoin lukon Nerin suuhun kädestä, jotta tiedän, että se suostuu pitämään sitä suussa. On Nerin kanssa kyllä joskus harjoiteltu ketjun, avaimien yms. tuomista. Asettelin ensin esineen kerrallaan kirjavalle räsymatolle ja pyysin Neriä tuomaan, ja toihan se! Palkka ja kehut päälle. Sitten otin mukaan pienempiä esineitä: ruuvi, mutteri, kolikko ja pienimpänä oli vanha kymmenpenninen. Senkin Neri toi mulle käteen! Nerihän innostui hommasta valtavasti ja se oli sen mielestä tosi kivaa. No kai, kun mä olin ittekin niin innoissani, että se onnistui napsimaan ne pienet esineet matolta suuhunsa yksi kerrallaan ja toi vielä mulle käteen. En mä aina ollut edes varma oliko se saanut esineen kerättyä suuhunsa, ojensin vaan käteni ja siihen Neri sen "sylkäisi"! :D
Sitten vein ulos hiekalle, nurmikko oli sulapaikoista liian märkä. Tallasin ruudun, jotain parimetriä sivu, kun en muistanut, minkä kokoinen tarkkuusruudun piti olla. Laitoin sinne isompia ja pienempiä esineitä. Neri toi ensin isot eineet, taisi bongata ne silmillään. Sitten alkoi nenän käyttö. Välillä meinasi lähteä vähän turhan laajalta hakemaan, ohjasin takaisin ruutuun. Kaikki se sieltä löysi ja keräsi suuhunsa ja toi mulle, mitä nyt muutama kivi tuli mukana. Kerran vaan se kaapaisi tassullaan sitä kymmenpennistä poimiessaan. Kivaa vaihtelua treeneihin!
Neri oli esineiden etsimisen jälkeen niin innoissaan ja tuli viereen tarjoamaan kontaktia, että otettiin siihen perään sitten vähän askelluksia ja käännöksiä hienossa kontaktissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti